A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Önkormányzati Hivatal
belső szervezeti tagozódása és működési rendje
Hivatalvezető:
Rentzné Dr. Bezdán Edit címzetes vármegyei főjegyző
Telefon: +36 56 795 785
Telefax: +36 56 795 790
E-mail: fojegyzo@jnszm.hu
Munkatársa:
Lakatos Irén
főjegyzői adminisztráció
I. Általános rendelkezések
- A hivatal megnevezése:
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Önkormányzati Hivatal - A Vármegyei Önkormányzati Hivatal székhelye:
5000 Szolnok, Kossuth Lajos út 2. - A Vármegyei Önkormányzati Hivatal jogi személy. Az egységes hivatal belső szervezeti egységei az irodák, amelyek önálló jogi személyiséggel nem rendelkeznek. A hivatal engedélyezett létszáma: 21 fő (továbbá 3 fő tartós közfoglalkoztatásban résztvevő).
- Létrehozásának éve, törzskönyvi nyilvántartási száma: 1990, törzsszám: 408000
II.A hivatal szervezeti felépítése
- elnök
- alelnökök
- főjegyző
- aljegyző
- Közgyűlési és Pénzügyi Iroda
- Térségfejlesztési és Külügyi Iroda
Közvetlen főjegyzői irányítás mellett tevékenykedik:
- Főjegyzői Titkárság
- belső ellenőr
Közvetlen elnöki irányítás mellett tevékenykedik az Elnöki titkárság
III. A hivatal irányítása és vezetése
- A hivatal irányítása
A hivatalt a közgyűlés elnöke a közgyűlés döntései szerint és saját hatáskörében irányítja. A főjegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal aktuális feladatait.
Az elnök a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, gyakorolja a munkáltatói jogokat a megyei főjegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az alelnökök tekintetében, egyetértési jogot gyakorol – az általa meghatározott körben – a köztisztviselők, alkalmazottak kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához.
Az elnök a főjegyzővel együttes rendelkezésben szabályozza a kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés rendjét, meghatározza a kötelezettségvállalások célszerűségét megalapozó eljárást és a dokumentumok tartalmát. A főjegyző bevonásával évente legalább egy alkalommal munkaértekezletet tart a hivatal dolgozói részére. - A hivatal vezetése
A hivatal vezetője: a vármegyei főjegyző.
A főjegyzőt távollétében a vármegyei aljegyző helyettesíti, aki a főjegyző által meghatározott feladatokat látja el. A főjegyző szakmailag felelős a hivatal szakszerű és törvényes működéséért, az elnök által kijelölt aktuális feladatok operatív végrehajtásáért.
A főjegyző a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, gyakorolja a munkáltatói jogokat az aljegyző és a hivatal dolgozói tekintetében. A vármegyei főjegyző külön intézkedésben szabályozza a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket, valamint a hivatalnál adományozható tanácsadói, főtanácsadói munkaköröket. A főjegyző koordinálja és ellenőrzi a hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát, irányítja a köztisztviselők továbbképzését. - A belső szervezeti egységek vezetése
A belső szervezeti egységként működő irodákat a főjegyző által kinevezett irodavezetők vezetik. Az irodavezető az irodához csoportosított feladatok szakszerű, törvényes ellátásáról gondoskodik.
Munkáját a főjegyző által kinevezett irodavezető-helyettes segíti.
Az irodavezető főbb általános feladatai:
– meghatározza, ellenőrzi az irodán dolgozók munkáját, a munkaköri leírásokat elkészíti, aktualizálja,
– gondoskodik a szakszerű ügyintézés és szabályszerű ügyiratkezelés megvalósításáról,
– az irodára érkező ügyiratokat szignálja,
– ellátja a kiadmányozási rendben szabályozott jogkörét,
– gyakorolja az iroda dolgozói felett az átruházott munkáltatói jogokat, – gondoskodik a szabadságolási terv elkészítéséről, az iroda dolgozóinak szabadság-nyilvántartásáról,
– javaslatot tesz az iroda megfelelő személyi feltételeinek kialakítására,
– a tevékenységi körébe tartozó szerződések, megállapodások előkészítéséről gondoskodik.
IV. A hivatal általános feladatai
a.) a vármegyei közgyűlés tevékenységével kapcsolatban:
– szakmailag előkészíti az önkormányzati rendeleteket, a testületi előterjesztéseket, a határozati javaslatokat, biztosítja ezek törvényességét,
– szervezi a vármegyei önkormányzat rendeleteinek és határozatainak végrehajtását, elvégzi a végrehajtás ellenőrzését,
– ellátja a közgyűlés működésével kapcsolatos egyéb ügyviteli, adminisztrációs feladatokat,
– nyilvántartja a közgyűlés döntéseit,
– ellátja a vagyonnyilatkozatok és a vagyonnyilatkozat-tétellel, illetve az ellenőrzési eljárással kapcsolatban keletkezett iratok technikai nyilvántartását, felelős a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos adatok védelméért, az adatkezelés jogszerűségéért;
b.) a vármegyei közgyűlés bizottságai működésével kapcsolatban:
– biztosítja a feladat jellegének megfelelően a bizottságok működéséhez szükséges szervezési, leírási és ügyviteli feltételeket,
– végzi a bizottsági előterjesztések, jelentések, beszámolók, egyéb anyagok szakmai előkészítését,
– a bizottságokhoz érkező kérelmeket, javaslatokat – igény szerint – szakmailag véleményezi, tájékoztatást nyújt a megvalósítás lehetőségeiről,
– biztosítja a bizottságok döntéseinek a végrehajtását;
c.) a közgyűlési tagok munkájának segítése érdekében:
– elősegíti a közgyûlési tagok jogainak gyakorlását,
– köteles a közgyűlési képviselőt hivatali munkaidőben soron kívül fogadni, részére a szükséges felvilágosítást megadni, illetve a szükséges intézkedést megtenni,
– közreműködik a közgyűlési tagok tájékoztatásának megszervezésében;
d.) a tisztségviselők munkájával kapcsolatban:
– előkészíti a döntéseket, szervezi azok végrehajtását,
– segíti a tisztségviselőket a testületi munkával kapcsolatos tevékenységben;
e.) pénzügyi, vagyonkezelési, gazdálkodási feladatok körében:
– ellátja a beruházások, felújítások előkészítését, bonyolítását,
– a vármegyei önkormányzat vagyonával, vagyoni érdekeltségeivel és egyéb vagyonával kapcsolatos közgazdasági, pénzügyi, jogi feladatokat lát el;
f.) segíti a közgyűlés és a tisztségviselők kapcsolatainak szervezését. Ellátja a megyei önkormányzatot érintő (nemzetközi, nemzetiségi, sport, sajtó, főépítészi, személyzeti stb.) ügyek előkészítését;
g.) feladata az elektronikus információszabadságról szóló törvényben meghatározott közérdekű adatok közzététele belső szabályzat alapján.